Dit staat er in de Zorgzoeker

In de Zorgzoeker vindt u een zorgverlener bij u in de buurt waar u terecht kunt met uw zorgvraag. Ook ziet u met welke zorgverleners wij afspraken maken. Op deze pagina vertellen we u alles over de informatie in de Zorgzoeker. En waarom deze informatie voor u handig kan zijn.

Verschillende contractstatussen

Elk einde van het jaar maken we afspraken met zorgverleners voor het jaar daarop. Bijvoorbeeld voor de kosten en de kwaliteit van de zorg die zij geven. Soms duurt het even voordat we deze afspraken rond hebben. Aan de contractstatus kunt u zien hoe ver we zijn met het maken van afspraken met uw zorgverlener voor het nieuwe jaar. En wat dit voor u betekent als u naar deze zorgverlener gaat.

Afspraken over het omzetplafond

Met sommige zorgverleners maken we afspraken over hoeveel de zorg die zij verlenen maximaal mag kosten. Dit noemen we een omzetplafond of het zorgkostenplafond. Soms gebeurt het dat de zorgverlener (bijna) het maximale bedrag aan zorg heeft besteed. En het omzetplafond is bereikt. Dan staat er in de Zorgzoeker: ‘Let op: het omzetplafond is bereikt'. Lees hier wat dit voor u betekent. 

Wachttijd per zorgverlener

Voor ziekenhuiszorg tonen we de wachttijd in de app. Zo kunt u zien wanneer u bij uw zorgverlener terecht kunt voor uw eerste afspraak of behandeling. Wilt u sneller geholpen worden? Kijk in onze app of u in een ander ziekenhuis of kliniek eerder aan de beurt bent.