Een zorgkostenfactuur ontvangt u als u een bedrag aan ons moet betalen nadat u zorg gebruikt heeft. Op deze pagina vindt u antwoorden op vragen over de zorgkostenfactuur.
Het klopt dat niet alle informatie op de zorgkostenfactuur staat. Vanwege privacy mogen wij helaas niet alles tonen. De specificatie van uw declaraties kunt u bekijken in de IZZ Zorgverzekering app of in Mijn IZZ Zorgverzekering.
Bekijk uw declaratieoverzicht
U ontvangt een zorgkostenfactuur als u een bedrag aan ons moet betalen. Uw zorgverlener heeft de kosten van uw behandeling gedeclareerd. En (een deel van) deze kosten zijn voor uw eigen rekening. U vindt uw zorgkostenfactuur in de IZZ Zorgverzekering app en Mijn IZZ Zorgverzekering in onder het kopje ‘facturen’.
Bekijk uw facturen
Wat vervelend dat uw declaratie is afgewezen. Dit kan meerdere redenen hebben. Hieronder vindt u een opsomming van de redenen die het vaakst voorkomen: • Uw verzekeringspakket heeft geen vergoeding voor uw zorgkosten • U heeft nog een openstaand eigen risico • U betaalt voor deze zorg een eigen bijdrage • U heeft nog geen toestemming (machtiging) voor vergoeding van deze zorg • De zorgverlener die u heeft behandeld heeft geen contract bij IZZ Zorgverzekering
Het is mogelijk dat de datum niet overeenkomt met de datum waarop u in het ziekenhuis bent geweest. De begindatum van de behandeling kan al zijn ingegaan vóór uw eerste afspraak in het ziekenhuis. Bijvoorbeeld als u eerder bloed hebt geprikt in het ziekenhuis.