Vragen over de Uitkomst declartie

Heeft u een declaratie ingediend? Dan beoordelen wij deze en krijgt u van ons een ‘Uitkomst declaratie’. In deze brief leggen wij uit welke vergoedingen wij aan u uitbetalen. Op deze pagina vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over de uitkomst van uw declaraties.

Veelgestelde vragen

  • U of een medeverzekerde heeft een factuur van een zorgverlener bij ons ingediend (gedeclareerd). Als wij de declaratie hebben verwerkt, ontvangt u binnen 4 werkdagen een ‘Uitkomst declaratie’. Hierin vindt u de uitleg over uw vergoeding. Dan bent u helemaal op de hoogte.

    Declareert uw zorgverlener de kosten? En moet u een deel zelf betalen? Dan krijgt u van ons een Zorgkostenfactuur.

  • Heeft u uw declaratie via Mijn IZZ Zorgverzekering of de IZZ Zorgverzekering app ingediend? Dan ontvangt u het bedrag dat wij vergoeden binnen 4 werkdagen op uw rekening. Heeft u uw declaratie per post ingediend? Dan duurt het iets langer: 10 werkdagen.

    Bekijk hier de status van uw declaratie

  • Scherp gezien! Het klopt dat niet alle informatie op de Uitkomst declaratie staat. Dit doen we omdat we uw persoonlijke gegevens goed willen beschermen. De details van de behandelingen of de gemaakte kosten kunt u snel en eenvoudig bekijken in Mijn IZZ Zorgverzekering en de IZZ Zorgverzekering app onder Zorgverbruik

  • U kunt als hoofdverzekerde alleen details van ingediende declaraties inzien van medeverzekerde tot 12 jaar. Wilt u ook details inzien van uw medeverzekerde vanaf 12 jaar? Dan kan uw medeverzekerde u hiervoor machtigen in Mijn IZZ Zorgverzekering onder de knop ‘Mijn gegevens delen’.

    Lees hoe u deze machtiging regelt

  • Dit kan meerdere redenen hebben. Op de Uitkomst declaratie leggen wij u uit waarom u geen vergoeding krijgt. Dit zijn de redenen die het meest voorkomen:

    • Uw declaratie is niet juist of onvolledig ingevuld.
    • Uw verzekeringspakket vergoedt uw behandeling niet.
    • U heeft nog een openstaand eigen risico.
    • U betaalt voor deze zorg een eigen bijdrage.
    • U heeft nog geen toestemming (machtiging) voor vergoeding van deze zorg.
    • De zorgverlener die u heeft behandeld heeft geen contract bij VGZ.
    • Er is een maximale vergoeding of budget.
  • Het kan zijn dat u toch recht heeft op vergoeding. Denkt u dat dit in uw geval zo is? Dan kunt u ons bellen, zodat wij de zorgkosten dan opnieuw kunnen beoordelen.

    Worden uw zorgkosten toch niet vergoed? Dan krijgt u binnen 10 werkdagen van ons een telefoontje of we sturen een brief. Als wij de declaratie toch vergoeden, dan ontvangt u hierover een bericht.

  • Zoiets kan gebeuren! Het is niet mogelijk een declaratie te annuleren. Maar geen probleem: een onvolledig declaratie wordt automatisch afgewezen. U kunt de juiste declaratie gewoon opnieuw indienen.
  • Wat fijn dat u onze vergissing heeft opgemerkt. Wilt u dit aan ons laten weten? Dan verwerken wij deze informatie en passen wij de declaratie aan. Bedankt voor de moeite, en sorry voor het ongemak.

    Neem contact op met ons

  • U krijgt van ons een correctiebrief als blijkt dat wij te weinig of te veel aan u hebben uitbetaald. Hebben wij te weinig aan u betaald? Dan ontvangt u geld van ons en hoeft verder niets te doen. Hebben wij teveel aan u uitbetaald? Dan ontvangt u van ons een betaalverzoek.

Meer uitleg over de uitkomst van uw declaratie

Herkent u de zorgkosten niet? Of wilt u weten waarom u kosten heeft gemaakt? Bekijk dan de volgende pagina.

Staat uw vraag hier niet tussen?

Neem dan contact met ons op. Wij staan voor u klaar.