Wilt u meer weten over de premie voor uw zorgverzekering? U vindt het hieronder. We hebben de belangrijkste informatie rondom premie en betalen voor u op een rij gezet.
U heeft twee mogelijkheden als het gaat om het betalen van uw zorgverzekering, namelijk:
Bent u al klant bij ons? Dan kunt u uw betaaltermijn eenvoudig wijzigen in Mijn IZZ Zorgverzekering. Goed om te weten: past u uw voorkeur voor uw betaaltermijn na 20 december aan? Dan kunnen wij deze helaas niet meer verwerken voor de betaling van eind december. Daarom verrekenen we in januari wat u teveel of te weinig heeft betaald. Bent u nog geen klant? Dan kunt u bij het afsluiten van uw zorgverzekering uw termijn kiezen.
Ook kiest u zelf de betaalwijze die het beste bij u past. Er zijn 3 opties:
Let op: het betaalverzoek per post vervangt de acceptgiro. Die bieden we vanaf 1 januari 2023 niet meer aan. Gebruikt u nu acceptgiro? U heeft hierover in november bericht van ons gehad.
Lees meer over de verschillende betaalwijzen die wij aanbieden
Al klant bij ons? Pas dan uw betaalwijze zelf makkelijk aan in Mijn IZZ Zorgverzekering. Bent u nog geen klant? Dan kunt u uw betaalwijze aangeven bij het afsluiten van een nieuwe zorgverzekering.
Bent u via uw werkgever collectief verzekerd bij ons en betaalt u zelf uw zorgpremie? Dan kunt u gebruikmaken van automatische incasso. U kunt uw betaalwijze aanpassen in Mijn IZZ Zorgverzekering.
U houdt nog 2 jaar recht op de collectieve voordelen met Verlengde Deelname. U betaalt geen hogere premie voor de basisverzekering. De premies voor de aanvullende verzekeringen blijven ook gelijk. Een eventuele werkgeversbijdrage komt wel te vervallen.
Voorbeeld Stel dat u per 1 maart 2024 uit dienst gaat, dan houdt u nog recht op de collectieve voordelen tot en met 31 december 2026.
Uw toestemming voor automatische incasso geldt voor de betaling van de premie, het eigen risico, eigen bijdrage en onterecht uitbetaalde vergoedingen. Voor het eigen risico, eigen bijdragen en onterecht uitbetaalde vergoedingen schrijven wij automatisch maximaal € 385 af per keer. Is het bedrag hoger dan € 385? Dan ontvangt u van ons een betaalverzoek per post.
Kunnen wij het bedrag (tot € 385) niet automatisch bij u afschrijven? Dan ontvangt u ook een betaalverzoek per post.